Pages

Subscribe Twitter

Monday, November 21, 2011

Nenek @ Opah..

Hari Selasa yg lepas aku dikejutkan berita Opah jatuh bilik air...
Mama yg hantar sms...
Then ondaway blk keje,mama kata nak ke Kedah mlm tu jgk sebab Ambulance dah bwk Opah ke Hospital & keadaannyer semakin lemah...
Ok time tu ape yg aku mkn dah x rasa ape2,stop..terus gi byr kat kaunter.
Aku ajak Mama naik flight jer sebab xnak bwk kids & hubby dah xde cuti
Seboleh2nyer kami nak cepat sampai...
*Hati sgt risau*

Check flight Air Asia & Firefly jam2 tu jgk tp price x display, yelar dah last minute...
Kena gi beli kat airport terus...
So airport yg plg dekat, Subang Airportlah & last flight firefly pukul 10:10 pm...
Kitorang amik flight ke Penang instead of Alor Setar, sebab kalau turun Alor Setar
drive ke rumah my Uncle = 2 jam...
Kalau dari Penang 1 jam+...
Flight delayed & touched down pkl 11.45 p.m,menunggu cousin sampailah ke pukul 12:00 tgh mlm...

Bayangkan kami bertiga meredah pekat mlm lalu bendang,kampung2 & jalan2 yg sunyi...takutttt! berdesup cousin aku bwk keter...nak terpelanting aku kat blakang..
tapi demi org tersayang ape pun sanggup...
Pukul 1 pagi sampai...
First time aku dtg ke situ sejak auntie aku jadik cikgu & kena posting di kwsn luar bandar yg sgt2 terceruk!
Sebijik rumah yg dikelilingi pokok2 besar...ngeriiii!

Opah dibenarkan balik, byk kesan lebam kat betis & pehanya...
Dia nampak happy sebab anak2 dah mula berkumpul & 'cucu kesayangan' pun ade..
Alhamdulillah...
Aku spend hari tu sepenuhnyer utk dia...
Ptg tu we all bertolak awal ke Penang Airport & naik flight @ 7:50 pm....
Blk naik Air Asia..
Dari 5 ptg kluar rumah my uncle,11.00 mlm sampai rumah...
Travelling is very2 tiring tapi aku kena praktis dr skarang...




Airport yg lengang...ade 2,3 kerat penumpang jer..

Opahku sayang @ 84


Penang bridge



No comments:

Post a Comment