Pages

Subscribe Twitter

Thursday, January 12, 2012

Bangkok -Work Trip Part 1


Di saat boring ini terasa mcm nak mendiarikan my post about my 1st working trip in my new company...So that bila dah jadi CEO nant boleh baca blk buat kenangan...kihkihkih!


9th January 2012
Boss bagi half day keje so we ols boleh blk umah masing2 & get ready to the airport...
Sebab ni first time surelah Hubby yg hantarkan walaupun time dia keje & super bz..TQ Darl!
Then we ols berlapan naik flight,tp semua duduk asing2...pelik!
Dah dkt 10 thn x naik MAS...Terus terkenangkan Abah...30+ tahun Arwah keje dgn MAS...

Anyway,ade mat saleh sorang ni duk sbelah aku--> HENSEM....(sempat lg tu..kahkahkah!)
Tapi buat pertama kalinyer aku naik flight,take off rasa lain macam,dah naik2 drop...
2 kali plak tuh,rasa terbang kejap semangat aku...Jadinyer surelah aku pegang kerusi kuat2..
Mat salleh tu sibuk perhatikan aku & tanye,"r u scared?" aku sengih jer...malas nak ckp byk.
then masa nak landing,kitorang tgk laju semacam & still atas laut lagi...Bangkok kan dkt laut..
Pastu dia touch down jer melambung2 ok!...kalaulah aku x pakai seat belt sure kepala aku dah melekat kat ceiling aircraft tu...

Semua org gelabah gilerrr...
Pastu aku plak bukak mulut tanye mat salleh tu..."r u scared now?" kahkahkah!
td ko eksen tanye aku mcm aku x penah naik kpl terbang jer kan?...skang nahhh!!!!
tau plak nak pucat muka...
jawapan dia ..."I fly a lot but this time is crazyyy! Unbelievable!" -Tau xperr.....

So from the airport to the hotel took 40 minutes...
We stayed at Dusit Princess Sri Nakarin Hotel...
Hotel ni outskirt skit from the City..sbb lbh dkt dgn office & airport..
So kalo korang dtg for holiday x sesuailah duk kat hotel ni...better korang cari kat tgh2 town.
Mula2 pikir,kitorang ade 4 girls,dpt bilik dgn sapelah ni nant?
skali tu time check in,baru member sorang ni ckp setiap sorang 1 bilik...
pastu bilik semua floor lain2 plak tu...wth??
Aku ni penakotttt! Mane penah tdo sorang2!
So terus tunjuk gelabah kat senior sorang tu...dia pun kesian and mintak tukar bilik 1 floor dgn aku,tp bkn sebelah menyebelah...selang 5 pintu...kira oklah....kalo aku jerit mungkin dia dengar..
hihi...

So this was my room, xdelah scarry sgtkan?
Mandi2 pastu kluar blk kat Lobby sbb ade briefing by Project Manager..
Pegi sana pinjam digi cam my mum that's y pic ade date..haha!
Melampaulah kalo aku pegi work trip bwk DSLR besar gedabakkan?
selebihnyer pakai iphone jer...



Abis briefing,Project Manager -Steve nak melalak plak kat cafe tu...layankan jer..
derang kata dia suka nyanyi...
Mlm tu dptlah jumpe secara live dgn Boss yg interview aku (via video conferencing) dulu..
& berkenalan dgn Boss2 lain dr UK & Norway from our HQ...Semuanyer tinggi2 belaka ,
aku sayup2 jer kat bwh mcm hobbit...alar mmg kalo compare dgn org Malaysia pun aku dah kategori pendek! apetah lg dgn European...dah mcm bdk tadika!

Steve yg baju merah tu..siap nyanyi lagu westlife lg...

Lepas tu balik bilik, facetime dgn kekasih hati & tidooooo...Letihnyer Tuhan saje yg tahu..

1 comment:

~Beb~ said...

Hollah :)

Experience i walaupon pegi dkt2 ni je MAS mmg terok laa.. Xtau la sbb weather die time i naik dgn die x elok ke pe.. Tpi 2,3x klu drop truk tuh mesti dgn MAS. Huhuhu

Same la kite. Penakot wooo...! Huhuhuhu..

Post a Comment