Pages

Subscribe Twitter

Tuesday, January 17, 2012

Bangkok -Work Trip Part 2



10/1/2012
6:00 a.m bangun tido...mlm tu serupe mcm x tido jer...every hour terjaga..
beralih tempat tdo org kata?haaa....
Tv & semua lampu pasang, begitulah kekdahnyer tdo sorang2 bila di perantauan..(aku jer kot...org lain x...)

Pukul 7:00 pagi dah start call bilik kwn2 ajak gi bekpes...
Aku berani mkn cereal & roti jer...
Pastukan meja sbelah ade maknyah omputeh duduk...
yg ngeri tu...bila tgk dia jln berhati2 sgt,terkepit2 pastu bwk bantal besar yg ade lubang
kat tgh2 tu..
dia letak bantal tu atas kerusi pastu baru dia duduk...paham2lah Thailand ni mmg tempat murah org buat surgerykan...'tambah' ape yg perlu & 'buang' ape yg xnak?u get me?
Terus aku x lalu nak mkn...(terbayang....)
org lain pun sama, semua expression muka mcm aku...

Pkl 7.30 naik Van company ke opis..beratur cam bdk skolah naik bas..
sejam lebih baru sampai Factory kat Bangpakong...giler jauhhh!
The whole day tu meeting jer...sampai muntah!




Before pukul 6 ptg dah blk ke hotel...
Kebetulan sebelah hotel tu ade shopping mall...tp yg biase2 jer...
So we ols ber3 jalan kaki jer pegi..dapatlah cari sandal & pencuci muka...sape suh lupe bwk..
Then rushing blk ke Hotel sbb Boss nak blanjer mkn seafood pkl 7.30p.m...
Actually bila pegi ke tempat org, aku mmg suka bwk mknan sendiri mcm roti,kaya,tuna & maggie cup tuh...sbb takut x halal & x sesuai dgn perut...
Dahlah pegi time aku period, perut sure nak buat hal punyer!...air pun semua aku order bottled mineral water jer tau..kat hotel order Evian,harga RM12 sebotol kecik..hamikk!lantaklah Boss yg bayar,hikhik!
Aku berus gigi pun pakai bottled water tau...dahsatkan?
tp utk berus gigi aku pakai drinking water hotel punyerlah...bkn Evian...

Mostly aku mkn nasi putih x berkuah,udang & sayur jer..kering2...
kalau selalu mcm ni mmg ade chance kurusss....
Boss2 omputeh semua muka merah padam makan tom yam,itu baru sekali hirup...
pastu ade yg sakit perut...muka moody jer gi opis...
Actually derang ni takut2 jgk nak mkn...walaupun kedai tu mmg 5 star..
tp xkan 4 hari kat situ x mkn langsungkan?kang mati kebulur plak...



kanak2 riang pegi dinner dgn baju tdo sajer...

gadis kilang yg rindukan kampung halaman..
11/1/2012
Hari ni pegi ke warehouse office plak kat Kangkeaw...
haaa...opis ni dekat skit,30 minit dah sampai..
another round of meeting & discussion...
sambil tu curi2 main tenet...huhuhu!

Yg depan aku ni Nils,dia plg kelakar skali...he's my senior..

Lunch mkn seafood Pizza delivery ke opis,blk tu Boss x kasi blk hotel terus plak...
Adoyaiii xde chance nak merayap kat town...
Dia nak celebrate semua super user Thai & handover system...
jadinyer dgn bau masam ku gagahi jua ke Greenfield,mkn seafood...lagi & lagi..
derang pilih dining hall yg ade karaoke...melalak sakanlah derang...berpuloh2 lagu non stop
Sakit perut gelak tgk Abg Roslan nyanyi lagu siam,berjoget bagai...kahkahkah!
x padan dgn tuanyer....

This is Eric,my Big Boss,the one that interviewed & hired me

Pastu Jennifer ajak pegi massage...huuuu x nakkkkkk!
x suka diraba2...yg boleh massage2 i ade sowang jerrrr...hehehe!
walaupun yg urut tu pompuan....x suka!..geliiii!
kat Bangkok pusat urut is everywhere...mane2 pun ade aku tgk..& murah2..

Steve kata ade 1 special massage,nama dia "happy ending massage"...wuakakakaka!
aku leh agak massage ape tu......bahaya!!!!

balik tu melepet...yg non muslim semua sambung pegi bar plak..

12/1/2012
Pagi tu bekpes semeja dgn Nils,tanye dia..
Me:what time you came back from the bar last night?
Nils:ermmm i'm not suppose to tell...hahaha!

chehhh...pkl 2,3 pagilah tu...

Aku x nampak byg lg 3 org tu,van dah sampai...last2 suruh Nils call...
Pastu masing2 melompat baru nak bangun...haaaa sape suruh blk lambat!
lantak ko ler Boss...cukup time aku naik Van...
derang naik 2nd trip...
Pastu time summarize & closing masing2 blurrrr...di alam lain...hahaha!
kan dah ting tong...

Before balik, sempatlah shopping skit kat airport utk family tercayunk...
Pkl 12.10 malam baru sampai rumah...



kapkungkap!!!

souvenir

Derang kata beg ni famous kat Thailand...so aku grablah 2,leh buat beg isi telekung..




4 comments:

~│CatWoman│~ said...

beg bawahhhh sekali tu amat kiut! hehe

Dallies said...

yg mane Zue?Yg purple tu ke?

~│CatWoman│~ said...

dua2 pun kiut... nak satu! hehehe

Anonymous said...

Hehehe..Satu dah dpt kat Eva lor..next time aku pg lg leh lah kirim..
-dallies

Post a Comment