Pages

Subscribe Twitter

Thursday, December 8, 2011

RM500...

Ade sorang brader ni...panggil suh tgk newspaper,ingatkan ade gossip hangat ker ape...
pastu rupenyer title dia Syarat Mohon RM500...
Ni kes bantuan rakyat 1 Malaysia tulah...

Pastukan beriya2 dia suruh aku mohon...
aku ckplah,"bang, cuba baca syarat2nyer..."
"saya rasa saya x layak kot,xperlah bglah kat org yg lbh memerlukan".
Dia jawab " syaratnyer ketua rumah lelaki/perempuan yg pendapatan bawah rm3000"
"ko mohon jer,duit kerajaan nih,rugi x amik....xkan gaji ko /suami ko lebih dari ni?"

jawapannyer-no komen....(xkan nak dedahkan gaji kita kat org lain kot...)

Actually akulah jatuh berdosa kalau aku nak sgt duit tuuuu...yer x?
byk lg rakyat malaysia yg lebih layak,sia2 jer aku buat charity work kalau aku nak amik kesempatan atas bantuan2 mcm ni...
Dialah org yg sama bgtau tau aku duit hasil judi tu x haram,perbuatan tu jer yg haram...
wut the???
kdg2 kesian kat org mcm ni...sempitnyer pikirannnnnn!!!!
umur dah 40+++




No comments:

Post a Comment