Pages

Subscribe Twitter

Monday, July 19, 2010

He was smiling..

On his 24th day in the hospital..
mata aku & mata abah staring at each other for a few minutes...tiba2 bibir abah mengukir senyuman,aku terus panggil mama suruh tgk..mama pun tersenyum...
first time abah smiled at me...masih boleh tersenyum walaupun dlm kesakitan yg teramat..

Ramai family abah x sanggup tgk keadaan abh..minum melalui tube yg disambung dr hidung terus ke perut..tube dari otak,tube pernafasan di tekak,tube air kencing...tgn & tengkuk berjarum masuk antibiotik...mmg suffering..bdn & bahunyer penuh dgn luka jarum & stitches...

kdg2 abah menangis,a silent cry..aku terus pegang kepala abah & usap2 pipinyer...
"abah lis kuat,Allah nak tingkatkan iman abah..abah kena sabar yer..hari2 kami doa utk abah,sikit lagi abh baik,kita boleh balik"..aku harap sgt aku boleh yakinkan abah..

skali skala aku sapu air zamzam di bibir abah,basahkan bibirnyer yg kering..sapu vaseline petroleum jelly supaya bibirnyer x merekah..

walaupun aku sedih,ade org yg lebih sedih dari aku...
org di sebelah katil abah,perempuan berbangsa singh...anaknyer baru berumur 24 thn,student kolej..xde ayh & anak tunggal...dialah yg jaga ibunye hari2..dah 4 bln ibunyer terlantar sakit sama mcm abah..dia ambik cuti 1 sem utk jaga ibunyer..setiap kali dia masukkan susu dlm tube ibunyer,dia akan tersandar ke dinding,dlm keadaan nangis yg cuba ditahan...hati aku yg cair melihat dia...dia kata dia xde sesiape lagi..kesian...

hari2 aku witness org meninggal kat ward abah...mcm mati tu perkara biase...
tp bagi yg menempuhnyer??

sepanjang minggu ni aku ambil unpaid leaves...jaga my kids & ulang alik ke hosp,tgk abah & hantar mknan utk mama..mama nampaknyer dah kuat semangat..sebab dpt berada di sisi abah 24 hours..

3 comments:

~│CatWoman│~ said...

alhamdulillah, ur dad dah ada perkembangan positive...

teruskan berdoa k dallies...ada hikmah disebalik semua dugaan ni.

Allah pilih orang tertentu sahaja untuk diuji..dan setiap ujian yang diberi itu berbeza2. Alalh takkan beri ujian yang di luar kemampuan kita...

~│CatWoman│~ said...

**Allah. (typing error)

Dallies said...

thanx Zue,Insyaallah abah aku sembuh dgn IzinNya.

Post a Comment