Pages

Subscribe Twitter

Tuesday, July 27, 2010

Registering the kids..


Semalam hubby blk awl,we all pegi meregisterkan nurseries for our kids..
Sedihnyer terpaksa splitkan kakak & adik,sebab Lil' Caliph x jaga baby below 2 years old...uhukk!
So my lil Ryanz will be sent to KKC,ni jer nursery yg still boleh accept baby his age.

Before pegi Lil' Caliph ni,rupenyer hubby diam2 dah study background tempat nih & check out dia punye website..It's not just a day care mcm kelip2...
it's a creative Islamic English pre-school.Ade byk activity,like baby taekwando,mengaji Al-Quran,solat,doa,reading,arts & etc..
I'm sure abah will be proud tgk aku antar Eva pegi day care bercorak Islam nih..
X sabar nak jumpe abah ptg ni,nak citer kat dia.. selesai meregister & byr fees,hubby kata" jom shopping brg2 kakak utk pg school!!!" wahhh semangat btul Daddy dia nih..tersengih2 jer princess dia..sukalah tu! siap shopping towel baru,baju tido,baju siang & bla..bla..bla mengalahkan nak antar anak masuk asrama..pastu..

daddy :kita kena label brg2 eva & ryanz nih..
mummy:ok gi beli sticker yg print nama tulah...

daddy :no,kita beli labelling machine yg boleh setting nama tu nak?
mummy:huh??perlu ker?...(tgk harga,gulpp...lalu daddy pun kena ceramah pendek) Syg,stakat nak label brg2 anak pun nak kena beli sampai beratus kerr? economy skang is not good you know...we must keep more than we spend!
daddy :ngeee! (terus x jadi beli..wuakakkaka!)


Actually before that aku yg kena ceramah dgn si YC time singgah opis..haha! Kat opis aku tu,org dlm dept aku semua jenis yg jimat cermat esp cha-ya-nun-alif.. kalau nampak aku pakai handbeg/kasut baru jer...siaplah kena ceramah.Tan Sri pun sama.. Nak tau tak Tan Sri & manager aku cuma pakai kasut BATA sajer gi keje wokey...harga x sampai RM60.Sebab tu kot Tan Sri boleh jadik billionaire,aku tak..sebab jimat.egegegege... Manager aku plak,kecik jer orgnyer,drive kancil jer,x pakai handphone pun..apetah lagi iphone or blackberry.tp umah 2,3 bijik harga setiap satu dkt sejuta...cash dlm bank?toksah citerlah... kdg2 aku mkn jgk nasihat derang nih...kdg2 tertewas dgn keinginan sendiri!! uikks dah ke lain dah citer aku ni....xper nasihat berguna boleh dikongsi bersama... moral of the story,mari kita berjimat cermat...sebab zaman skang kids nursery fees dah sama harga fees aku kat university dulu.
Zue:Pic me bertudung...jgn gelak taww! malu saye....

6 comments:

~│CatWoman│~ said...

hehe.. taw xpe.. cost nursery mmg sangap..sebab tu kalau anak more than 1, rasanya lebih berbaloi pakai maid..plus maid ley tolong kemaskan umah.. hihi

Dallies said...

hehe..aku dah letak pic pakai tudung,br jer update...

•♥• Mrs RR •♥• said...

comey jer dallies pkai tudung.. nampak pp kuwus.. eita plak biler pkai tudung pp jd tembam.. hikhik

~│CatWoman│~ said...

huhuhu...sangat comey.. sangat cute...cam zaman sekolah dulu...yang penting, menten vogueeee gitew. ^__^

amm said...

eita: nnti wat 1 entry psl procedure amik maid tu ye, gua mau congak2 dl...hihi...

lis: comei je pki tudung...amm pn dh jtuh cinta ngn 1 tudung tu tp masih lum rembat lg, hihi....

Dallies said...

Eita:nampak pipi kuwus?itu sekadar ilusi..wuakakaka!ade lg 5 kg dlm bdn ni x reti2 nak blah..

Zue:hehe..TQ2 :)

Am:rembat jgn x rembat..heheh!

Post a Comment