Pages

Subscribe Twitter

Saturday, July 17, 2010

26th June 2010-backdated entry..


26th Of June 2010 = hubby's 32nd bday..
semuanyer dah aku plan,this year hubby nak romantic dinner at home...sebab selama ni x penah celebrate kat umah...his bday pics was never been updated to my blog or FB because this was the same date abah had his stroke...
bkn main rajin aku bercandle light dinner,tutup lampu semua..singing birthday song,right after hubby blew the candles,...i received a call...terus tinggalkan our dinner,x sempat jamah sesuap pun rushed to hospital..

Before that,mama dah call bgtau abah muntah2 teruk...so hubby & me terus ke rumah mama,time tu abh still boleh ckp lagi...
aku tanye sambil pegang kepala abah"abah rasa mcm mane?"
abah: pening,pening!
aku:abah ade salah mkn ker?
abah:takda

hubby pun terus dukung abh bwk masuk keter..mama suruh bwk gi klinik depan umah dia tu dulu...dah sejam kat situ,aku pg tgk abh mcm dah ok...doc tu dgn yakinnyer ckp,xde ape ni..boleh balik..aku pun blk skejap...time aku blk skejap nak celebrate bday hubbylah rupe2nyer dia makin teruk terus naik ambulance ke HTAR...

Bila scan,nampak ade bleeding inside his right brain...muka aku pun jd pucat lesi...doc pun start explain itu ini...aku dah agak abh kena stroke...sbb lidah dia dah patah time dia bgtau dia pening..
doc pulak kata HTAR xde facilities utk such cases,derang nak refer ke hosp sg buloh...
so aku suh hubby bwk kids blk,jam pun dah kul 11p.m..
bila ambulance gerak ke hosp sg buloh...aku dgn abg aku follow dgn kereta...mama naik ambulance.sampai sana abh was in coma....

below pic nih time ambulance sampai hosp sg buloh at 1 a.m..
Time nih,Tuhan jer yg tau mcm mane aku rasa..

No comments:

Post a Comment