Pages

Subscribe Twitter

Sunday, August 8, 2010

Money isn't everything...


Ade 1 topic yg nak ku bicarakan,now it feels like the right time to blog about it..
tentang seorang akak ni...
Dia dtg office last week & ajak aku join bisness networking dia..
patutlah beriya2 member2 ex building aku ajak lunch sama...rupenyer ade udang di sebalik batu..

Sambung blk citer psl akak yg langsung aku x kenal ni...dia approach aku cerita ttg kejayaan dia & leader dia dlm bisness ni,siap ckp ade formula..bla..bla...bla! so aku dengar jerlah...
first time dia tgk aku,siap usha atas bawah...tgk pakaian aku,kasut.kebetulan aku pakai baju kurung biase2 jer aritu...pastu tanye ape job aku kat TG,aku x ckp position pun just bgtau dept aper jer..the way dia show off blackberry dia pun aku rasa dia under estimate aku,biarkanlah.. bukannyer luak pun!kang aku tayang iphone aku dah mcm sama bodo dgn dia plak..
pastu memandai2 isi form tu on behalf of aku,aku ckp x bwk duit,derang siap byrkan...
demi menjaga hati kwn, aku signlah utk jdk ahli,kalau x derang ni x reti nak kasi aku blah...

sambung lagi...antara dialog dia..
akak:adik xnak berjaya mcm akak ker?baru join 1 thn dah dpt kereta,kereta vios plak tu dgn harga sekian..sekian..lps ni boleh dpt 2nd car..akak ni cuma suri rumah biase jer dulu.adik xnak ke jadi kaya?drive merz..pastu gaji akak kan ribu2 kdg2 boleh cecah rm4k...(abis ko ingat gaji aku baper? doploh sen???)<-ni ayat aku ngadu kat zue pd hari kejadian.

aku just diamkan diri,angguk2 konon teruja (boleh blah...)
mulut ni ringan jer nak bgtau pendapat aku,nanti kang member2 keliling yg ramai ni kata aku sombong plak...
pada aku definiton "BERJAYA" dlm hidup is bila kita berpendidikan tinggi,menjawat jawatan yg baik,mampu membeli kereta & rumah sendiri,berkeluarga & bahagiakan ke2 org tua...That's it! Pahammmmm!!!!!!
Bkn semua org gila mengejar kekayaan mcm kau!kau ingat bila aku jdk jutawan baru aku happy ker??? aku xpercaya yg seseorang tu boleh berjaya long term dgn kaedah shortcut nih....plslah...
dah ramai org yg aku kenal buat mcm2 network bisness x kemane pun.
Baru pakai vios sebln dua dah berlagak..dia ingat aku kayuh basikal agaknyer pegi keje...such a typical malay..idiottt!!!

oh my dear frenz out there jgn mudah terpedaya...



3 comments:

~│CatWoman│~ said...

kikikiki.... akak tu mmg hampeh kan... aku selalu kena kes org suke downgraded&underestimate kite... cuma kite malas nak "basuh" je diorang ni kan dallies...
tapi sekali dia wat hal, aku tak basuh dah.. aku "sental" je cukup2... =)

amm said...

amm pn pnh alami situasi cmni n yg plg annoying mmber sndri lak tu yg kenakan....mmg ada rs nk sumpah-seranah je time tu tp kt kn cool......so mnta izin & create alasan mau cabut trs!!hahaha....

Dallies said...

zue:dpt sental dgn berus dawai pun bestkan?heheee..

am:tensionkan dgn manusia2 ini...

Post a Comment