Pages

Subscribe Twitter

Monday, August 2, 2010

Their first day at day care!!


Mlm tadi berpeluh2 mummy menyiapkan beg kids utk 1st day ke day care...semua dah siap label!
Time malam excitedlah,tapi bila time pagi...sedihnyer rasa coz Ryanz kecik lagi & Eva plak nangis non stop dari masuk keter sampailah ke day care,sampai bengkak mata!

Cian syg mummy daddy..x rela nak lepaskan,tgk dia meronta2 atas dukung teachernyer.Kalau x train from now,biler lagi?nanti dah 7 thn pun xnak skolahkan naya!

After 1/2 an hour aku call teacher,lega bila dengar teacher kata dia dah stop nangis...kalau x mummy xleh concentrate keje wokey..

Ptg aku blk lambat(dah lama x dtg keje,kenalah tunjuk rajinnn)dkt pkl 7 baru sampai,
siap ajak hubby pg amik sama2 suruh hubby tinggalkan keter dia kat umah dulu..dlm hati siap berdebar2(agaknyer eva akan marah mummy or senyum?)
Sampai2 jer tgk eva tgh main dgn kwn2 baru dia... mummy terus berkejar hug dia,x pedulik dah org kiri kanan..nasib eva senyum ^_^ hehee..
& dgn confident jer kawannyer panggil dia "syifa,syifa" erkkk..."Evalah!" mummy dia sound, hubby kata dgn bdk kecik pun nak lwn..haha!

tapi 1 perkara aku x berkenan,rambut dia jd mcm haperr jer...
derang ni letak minyak sebotolkah?x agak2...
rambut dia dah cukup shinylah,teacher ingat cantik ke kudut camtu????hahhh???
(cehh psl rambut pun mummy dia nak naik angin...)xper esok aku nak pesan kat teacher,setitik minyak pun xnak!!!No no no! susah pyh aku jaga rambut dia selama 4 tahunnn! Terus aku call mama aku ngadu psl nih...obsess sungguh dgn rambut!

Anyway,eva cakap skool best!!! tp esok xnak pegi dah -_-'
dah belanje Ribena,M&M & kinder joy after skool pun cenggini jawapannyer..

nampak x rambut dia?baru nak percayekan?

Ryanz siap kembangkan hidung time mummy amik dia

4 comments:

~│CatWoman│~ said...

hehehehe...dulu kan, masa 1stweek anta chiepani kat taska, ari2 aku dtg time lunch hour tgok dia..mula2 mmg kite rasa susah ati, tapi insyaAllah, lama kelamaan perasaan tu hilang.. harap2 teacher kat skool jaga diorang dengan baik mcm kite jaga...

•♥• Mrs RR •♥• said...

btul ckp zue tu.. eita plak ms mula2 antar miq kt bbysitter.. kejap2 call.. kejap2 call.. nk kata 100% mcm kita jg xkn dpt kot.. but at least yg penting kita taw diorg slmt kt sana.. huhu

Dallies said...

zue:hopefully lps ni aku feel better..thanx!

eita:kita ni jenis kuat risau..tp sehari call skali jer sbb segan dgn teacher..hehe!

~│CatWoman│~ said...

sume mommies pun camtu.. risaukan anak bile ada kat tangan orang lain kan.. teacher chiepani ada sediakan satu buku rekod, so ape2 aku tak puas ati, aku tulis je dlm buku tu.. hihi.. tensen teacher2 kat nursery tu agaknye.. hahaha

Post a Comment